ابتذال در برخی برنامه های تلویزیون تا چه وقت ادامه پیدا خواهد کرد؟
صور اسرافیل صور اسرافیل

در اعتراض به برنامه ای که از نورین پخش گردیده بود !

چند روز قبل در یکی از رسانه های خصوصی انتقاد شدیدی از یکی از خانم های هنرمند ما گردید که ایشان شیونات اسلامی را زیر پا مانده و به قول همسر سابقش که در این برنامه زنده حضور داشت اتهام مرتد بودن را به ایشان وارد کرده بود واز نگاه ارزش های اخلاقی ایشان را به باد انتقاد گرفته تا جایی که حتی دختران خویش را برچسب اخلاقی و مهر آن بنیاد و این بانک را به  ایشان زده است و این جای تعجب است که خانم های که دم از فمنیستی و اتحاد زنانه می زنند بعد از پخش این برنامه سکوت کرده اند و دوستانی هم که به نوعی گرایش های چپی داشته و به ارزش های انسانی پایبندی نشان می دهند هیچ واکنشی حداقل نوشتن یک متن اعتراضی در کدام وب سایت، فیس بوک و یا وبلاگ ها را فراموش کرده اند .

من نمی دانم این جامعه دارد به کجا می روند که هرکس هر گندی دلش بخواهد می زند بدون اینکه پروای دیگران را داشته باشد که ممکن است تاثیرعملش بر سایرین چه بااشد .من نمی دانم نشان دادن عکس های فامیلی و وارد کردن اتهام اینکه یک نفراعتقاداد شخصی اش را تغییر داده واینکه همسر سابق یک شخص (روانی و معتاد به مواد مخدر ) دارای چه نو ارزش های اخلاقی هست و با چه کسانی را بطه دارد و برای کدام شرکت پیام بازرگانی می سازد چه ارتباطی به بینندگانی دارند که وقتشان را بر روی نگاه کردن این برنامه می گزارند و این در حالیست که این برنامه از یک رسانه که نشر ماهواره ای نیز دارد پخش  می شود .

 من نمی دانم ایشان تنها برای اینکه برنامه 1ساعته خویش را پر کند مسایل خصوصی و خانوادگی افراد را به نقد می کشد و یا برمی گردد به عقده های گرداننده این برنامه که حالات روانی غیر نارمل ایشان :

 بر هیچکس پوشیده نیست ان هم با توجه به خصومتی که ایشان بعد از ترک شریک عاطفی اش نسبت به زنان پیدا کرده است  !به هر حال حرف من دفاع از فردیت این خانم و یا افشای اختلالات شخصیتی یکی از پردیسر ها   و همسر سابق  این خانم  نیست بلکه حرف من این است که:

 چرا باید وقت افراد با چنین برنامه هایی  که تنها ارضا کننده حس فضولی و سرک کشی به زندگی خصوصی افراد است به ابطال کشیده شود ؟.

 چرا وقت و انرژی  یکی از با استعداد ترین تولید کنندگان رسانه در نشان دادن عکس های عروسی یک شخص گم شود ؟چرا باید مردم ما هنوز به چنین برنامه هایی علاقه نشان دهند ؟

وچرا هیچکس نه از خود و نه از این آقا نمی پرسد که به چه حقی بر روی ارزش ها ی حیثیتی یک افغان بدون هیچگونه ثبوتی و تنها به دلیل گفته های همسر سابق این خانم که دارای خصومت شخصی است انگشت انتقاد بلند می کند ؟

وبه چه حقی در مورد پوشش و حجاب از او سوال می کند مگر ما نهاد های نظارتی در رابطه با ارزش های اسلامی نظیر شورای علما را نداریم که این آقا به خودش حق می دهند تا کار سایر ارگانها را نیز انجام دهد ؟

و ایشان با کدام ثبوت در یک رسانه جمعی مهر یک رابطه نامشروع را به این خانم و ریییس فلان شرکت و فلان بنیاد میزند . در حالی طبق قانون مدنی افغانستان با شکایت هر کدام از این شخصیت ها می تواند برای ماه ها پشت میله های زندان باشد . ویا طبق ماده 432قانون جزا افغانستان به جرم اتهام بستن بالای حیثیت یک خانم حد قذف بالای ایشان تطبیق گردد. ویا به جرم وارد کردن اتهام ارتداد ولطمه به حیثیت اجتماعی یک مسلمان  و به سبب شایعه پراکنی وتبلیغ مسیحیت به روش دیگر و به کار گیری اذهان مردم در موردنفوذ مسیحیت در بین جوانان مورد بازخواست از طرف مسولین قرار گرفته شود .

به هر حال من به سهم خودم آمادگی و حمایت خویش را برای همجنسان خویش اعلان داشته واز تمام زنان و دختران و انسان های آزاد اندیشی که هنوز گرفتار ارزش های دگم این جامعه نشده اند می خواهم حتی با نوشتن یک پیام اعتراض خویش را نسبت به این گونه رفتار های خصمانه نشان دهند!


September 21st, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي